CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Click here for Myspace Layouts

Motivasi Diri Sendiri

MENGENANG kisah-kisah dulu sering mengimbaukan kita kepada kenangan-kenangan silam. Yang menarik, yang best-best kalau nak diingat memang rasa seronok. Tapi yang pahit-pahit tu kalau nak dikenang, jadinya pasti sedih.


. Yang dah berlaku, maka biarlah ianya berlalu. Dah lepas tu, biarlah ia terus melepas. Macam air mengalir di dalam sungai gitu. Sekali ia berlalu dari hulu, ia akan terus menuju ke hilir, terus ke muara dan menghanyut ke lautan.

Walau banyak mana pun halangan, cabaran, dugaan dan rintangan yang meniti di sepanjang perjalanan, air itu akan terus mengalir. Matlamat, tujuan dan impian yang diimpi akan terus dikejar sampai tercapai.

Yang masih menuntut pun sama, mungkin kenangan-kenangan pahit di masa lampau, peristiwa kegagalan sebelum ini, akan menjadi pembakar semangat untuk anda berusaha lebih gigih lagi mengejar cita dan impian.

Jangan kenangan-kenangan itu membuatkan kita lebih jatuh dalam hidup. Apa yang berlaku dan apa bakal terjadi pada kita untuk sepuluh tahun mendatang adalah ditentukan dengan apa yang sedang kita fikirkan sekarang.

Ya! aku harus sedar semua itu. Jangan mengalah afiq ! Yang dah berlalu, biarkan ianya berlalu. Yang datang, jangan biar melepas.